7 gru 2012

WDZIECZNOSC

Ponad 2 miesiace temu rozpoczelam organizowanie tzw. 5-minutowek wdziecznosci. Pomysl wzial sie z prozaicznej sprawy, otoz kolejnych miesiecznych urodzin mojej coreczki Meriam. Pomyslalam sobie, ze to swietna okazja by cieszyc sie z darow jakie mi zycie przynioslo. Cieszyc sie razem z innymi. Normalnie, gdybym mieszkala blizej moich serdecznych znajomych - pewnie zaprosilabym ich do domu, moze jak za dawnych czasow zapalilibysmy dziesiatki swieczek, zagrali na gitarach, saczyli wino i rozmawiali, spiewali, cieszyli sie spotkaniem az do samego rana. Jednak poniewaz dokonalam w zyciu wyboru o emigracji, nagle perspektywa stala sie inna i nie moge juz tak po prostu zaprosic znajomych na lampke wina by swietowac Marysiowe urodzinki. To co mam, to mam ten swiat, swiat internetu, dzieki ktoremu jestem w kontakcie z tymi, ktorzy znacza dla mnie wiele. Nieskonczenie wiele.
Internet oczywiscie nigdy nie odda tego co moze sie wydarzyc w trakcie spotkania indywidualnego, ale wiele z nas ma juz pelna swiadomosc, ze czesto jest to glowna droga 'przebywania' z drugim czlowiekiem i jesli inni czuja podobnie - mozna sie na tej drodze opierac dosc stabilnie i swiadomie. Jesli odczuwanie nie jest podobne - drogi sie rozchodza. Takie jest zycie. Ludzie przychodza i odchodza.
Ja jednak chce powiedziec o tym, ze Wy, ktorzy jestescie w Polsce, z ktorymi spedzilam fantastyczne chwile, ktorzy mnie wspieraliscie i napawaliscie natchnieniami znaczycie dla mnie wiele do dzis i dzis mi Was zwyczajnie brakuje. Kto wie, moze dzis moge byc wdzieczna jedynie za to co bylo i juz pozostanie w przeszlosci, a moze jednak nasze drogi znowu sie zejda? Ktoz to moze wiedziec? Nie ja, nie Ty... Nie teraz. Dzis natomiast dziekuje za kazda osobe, ktora w moim sercu zasiedziala sie na zawsze, bo to serce jest tak nieslychanie wypelnione. Dziekuje, ze byliscie niegdys i jakos jestescie nadal. A nawet jesli juz Was nie ma to takze dziekuje, choc przyznac musze, ze ze smutkiem dziekuje:)
Chce jeszcze jedno slowko napisac o tym co sie dzieje gdy dziekuje. Moze zastanawiasz sie czemu ciagne te 5-minutowki? Ludzi nie przybywa, wrecz przeciwnie - ubywaja. Ludzie zabiegani w swoich swiatach nie maja czasu wowczas gdy Ty go masz, lub zwyczajnie nie maja ochoty by teraz dziekowac, lub by dziekowac za to co proponujesz. Po co wiec to robisz?
Hmm, po co to robie? Bo okazuje sie, ze gdy zaczynam dziekowac jest mi lepiej. Jest mi latwiej zniesc trudne sytuacje, zrozumiec je i nauczyc sie w nich samej siebie. Latwiej mi osiagnac pokoj wlasnie wtedy kiedy wokol wszystko jest wzburzone. Pomyslalam sobie nawet, ze sama akceptacja tego co jest, zgoda na wydarzenia nie sa jeszcze tak silne jak wlasnie wdziecznosc za nie. Wiadomo, ze na poczatku nie w glowie nam bycie wdziecznymi za trudy zycia. Ja mam podobnie. Jednak uwierz mi, zawsze gdy juz dojde pokretna droga do etapu, ze chce dziekowac za to co sie dzieje - zaczynam byc spokojniejsza, bardziej zadowolona, rozluzniona i czuje jakbym wiedziala kim jestem, zamiast byc jakims bezimiennym wiezniem wlasnych emocji.
Tak. Wdziecznosc zaczyna miec dla mnie coraz wieksze znaczenie i dlatego tak zabiegam o nasze 5-minutowki bo wierze, ze one sa czesto najlatwiejszym i jednoczesnie najbardziej efektywnym sposobem na przezycie kluczowych momentow zycia. I wierze ogromnie, ze owo doswiadczenie jest czyms wiecej niz indywidualnym rozpoznaniem. Wierze, ze to cos takiego co kazdy z nas moze zaaplikowac i sie cieszyc efektami. Wierze, ze kazda Kobieta, od ktorej tak wiele zalezy - stan psychiczny jej i jej dzieci, jej rodziny, jakosc jej przedsiewziec zawodowych - moze w niezwykly sposob zadbac o siebie dajac sobie prawdziwy eliksir wdziecznosci, ktory pomaga okielznac emocje, pozostac cierpliwa i konsekwentna i najzwyczajniej w swiecie szczesliwa. Szczesliwa Kobieta.


Kolejna 5-minutowka odbedzie sie jutro. Poswiecona ona bedzie calemu 2012 rokowi. Jesli chcesz dolaczyc to zapraszam. Po prawej stronie na tym blogu jest utworzona podstrona o 5-minutokach i jest juz zamieszczona informacja o tej jutrzejszej. Jesli natomiast jestes uzytkownikiem Facebook'a - zapraszam Cie tu: 5-minutowka dziekczynienia FB

DZIEKUJE, ZE JESTESCIE!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz