23 gru 2014

I znowu Święta....

Tak. Kolejny raz Święta. Zakupy, choinki, prezenty i .... pytania. Rodzą się we mnie pytania. Jedni tych Świąt nie obchodzą, inni wręcz się nimi brzydzą, jednak znakomita część ludzkości obchodzi Boże Narodzenie. A co to właściwie znaczy? Co ludzie obchodzą? Czemu nagle przeliczają pieniądze? Co ich prowadzi do marketu? Co takiego prowadzi człowieka do marketu? Co tam jest takiego co jest niezbędne do obchodzenia Świąt?
Atmosfera Świąt.... hm, czy jest coś za czym tęsknię? Czy jest coś do czego dążę? Czy jest coś, co w sposób szczególny mnie dotyka?

Ja nie jestem ani pierwsza, ani ostatnia i nie mam na celu pisania rzeczy odkrywczych. Ja jedynie pytam, samą siebie pytam - czy my naprawdę jesteśmy szczęśliwi bo wspominamy narodziny Boga? Czy my naprawdę cieszymy się, że przyszedł na świat Bóg-człowiek, który objawił prawo miłości jako główne i niepodważalne? Czy ....?

Tak często teraz słychać o miłości, można na jej temat przeczytać litanie esemesowe, oglądać tysiące filmów, czytać niezliczone wiersze, słuchać od specjalistów do spraw motywacji.... Wszędzie mowa o miłości. Karykaturalna mowa o miłości....

Nie myślę teraz o dzieciach bo one czy tego chcę czy nie, wychowują się właśnie tu i teraz. Z tym walczyć nie będę. Myślę o sobie i wsłuchuję się w bicie własnej planety, w rytm mojego oddechu i z wolna zwalniam, powracam do źródeł, a tam nie znajduję niczego co widzę wokół. Tu jest jakoś spokojnie. Tu jest codzienność wypełniona służbą małym dzieciom. Tu codzienność skoncentrowana jest na małych dzieciach... Czy one będą jadły przy wigilijnym stole czy nie i ile dadzą radę zjeść. Tu trudno o wyciszenie bo trzeba mieć głowę pełną pomysłów. Nie tylko po to, żeby dzieci się dobrze rozwijały, ale i po to bym ja nie zwariowała. Tu są porządki, które wymiatają miniony rok i robią przestrzeń nowemu okresowi życia. Tu jest samodzielna inicjatywa, osobiste przeżywanie, bez niezliczonych bibelotów, kolejek i planów dwunastodaniowych. Tu jest spokój. Tu jest cisza. Tu jest codzienność. Tu jest osobista i osobliwa prawda.

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz